Την τελευταία δεκαετία, η πρόοδος συνεχίζεται στην ανάπτυξη και την ανάπτυξη
τεχνολογιών αυτόνομης οδήγησης , καθώς βλέπουμε ηγέτες της αγοράς όπως
η Waymo της
Google να έχουν επιτύχει τα ορόσημα στις δοκιμές στο δρόμο των στόλων τους αυτόνομης οδήγησης και εταιρείες όπως η
Tesla ανακοίνωσαν φιλόδοξα σχέδια να εμπορευματοποιήσει τις υπηρεσίες robotaxi σε γεωπεριφραγμένες περιοχές έως το 2020. Εν τω μεταξύ, είδαμε επίσης την GM να καθυστερεί το σχέδιό της να ξεκινήσει τις υπηρεσίες robotaxi έως το τέλος του 2019, καθώς δεν πρόκειται να είναι σε θέση να επικυρώσει έγκαιρα την ασφάλεια και την απόδοση. Η αυτόνομη οδήγηση είναι αναπόφευκτη, αλλά για να επιτευχθεί μαζική ανάπτυξη αυτόνομων αυτοκινήτων χωρίς οδηγούς ασφαλείας επί του σκάφους στο δημόσιο δρόμο θα χρειαστεί χρόνος, δεδομένης της τεχνολογικής ετοιμότητας, του κόστους των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης καθώς και των κανονισμών.
Οι παίκτες του κλάδου της αυτόνομης οδήγησης ακολουθούν δύο προσεγγίσεις: η μία είναι η εκ των κάτω προς τα πάνω από τα συστήματα ADAS σε ένα υψηλότερο επίπεδο αυτοματισμού (κυρίως για τον τομέα των ιδιωτικών αυτοκινήτων) και εκείνοι που παρακάμπτουν το ADAS και αναπτύσσουν άμεσα συστήματα Επιπέδου 4+ (κυρίως για υπηρεσίες κινητικότητας). Η εξαιρετικά αυτόνομη οδήγηση (Επίπεδο 4+) πιθανότατα θα αναπτυχθεί πρώτα σε κοινές υπηρεσίες αυτόνομων αυτοκινήτων ή ρομποταξί πριν διεισδύσει στον τομέα των ιδιωτικών αυτοκινήτων. Οι λόγοι για αυτό είναι διττοί: η πολυπλοκότητα των σεναρίων και το κόστος. Για κοινόχρηστα αυτόνομα οχήματα, τα σενάρια θα μπορούσαν να καθοριστούν, γεγονός που καθιστά την ανάπτυξη ευκολότερη και ταχύτερη σε ορισμένα σενάρια, όπως οι ζώνες πόλεων. Ενώ για ιδιόκτητα αυτόνομα οχήματα, θα είναι ένα πολύ πιο περίπλοκο σενάριο χρήσης που απαιτεί από τα οχήματα να μπορούν να οδηγούν μόνα τους κάτω από ανώμαλο δρόμο και καιρικές συνθήκες. Όσον αφορά το κόστος, στο αρχικό στάδιο, τα αυτόνομα οχήματα θα εξακολουθούν να είναι πολύ ακριβά για μεμονωμένους πελάτες. Ωστόσο, για τους παρόχους υπηρεσιών κοινής κινητικότητας, το κόστος των αυτόνομων οχημάτων μπορεί να καταποθεί μειώνοντας το κόστος ενός οδηγού (πάνω από το 60% του συνολικού κόστους), γεγονός που τους δίνει κίνητρα να υιοθετήσουν τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης. Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της IDTechEx με τίτλο «
Αυτονομικά αυτοκίνητα και ρομποταξί 2020-2040 », έως το 10 τοις εκατό όλων των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνται έως το 2030 θα είναι αυτόνομα επιπέδου 3+. Μεταξύ των εξαιρετικά αυτόνομων αυτοκινήτων (Επίπεδο 4+) που πωλούνται, πάνω από το 75% θα αφορά υπηρεσίες κοινής μετακίνησης και τα ιδιωτικά αυτόνομα αυτοκίνητα θα παραμείνουν εξειδικευμένα (κυρίως για αυτοκίνητα premium) μέχρι το 2030. Τα ιδιωτικά αυτόνομα αυτοκίνητα επιπέδου 4+ θα αυξηθούν γρήγορα μετά το 2030 καθώς το κόστος μειώνεται και το μερίδιο αγοράς θα φτάσει το 42% έως το 2040, σύμφωνα με την πρόβλεψη της IDTechEx.